מדוע קידום אתרים המשלבים מסחר הוא בעל חשיבות מכרעת בשנת 2023?

גם בשנת 2023 ממשיכים גולשים לעשות שימוש במנוע החיפוש על מנת לאתר מידע, לבצע מחקרים, ולמצוא הזדמנויות שונות לרכישת מוצרים. אלא שבהמשך למגמות בשנים האחרונות, הדרך שבה גולשים מנצלים את מנועי החיפוש לטובתם משתנה ומתעדכנת כל העת.

אין ספק שגם כיום, קידום אורגני איכותי, אשר מוביל לדירוגים גבוהים של עמודי אתר המותג במנועי החיפוש עבור ביטוי חיפוש רלוונטיים, נחשב לאחד מן הערוצים האפקטיביים ביותר בעולם של שיווק דיגיטלי. לקידום אתרים אורנגי ישנם יתרונות רבים ומגוונים, ובהם שיפור הנראות של עמודי המותג בצורה טבעית, שיפור הסמכות והמוניטין של המותג, הגדלת המכירות של המותג, שיפור האמון שרוחש קהל היעד למותג, שיפור בשיעור ההמרה של גולשים, ובעיקר, ניתוק התלות בהזרמה חוזרת ונשנית של תקציב כדי לייצר נראות במנועי החיפוש.

אם אתם מעוניינים לקדם את אתר המסחר שלכם כדי ליהנות מתוצאות אורגניות איכותיות, להזרים יותר גולשים רלוונטיים לאתר, ולשפר את המכירות, חשוב יהיה מאוד שתכירו את הטרנדים הבולטים בעולם הקידום האורגני, ואת ההשפעה המעשית שלהם על תוכנית העבודה שלכם לקידום האתר.

בואו נתחיל.

טרנדים מרכזיים בעולם קידום אתרי מסחר

אלו כמה מן הטרנדים הבולטים המאפיינים את סביבת התחרות של עולם החיפוש ברשת. כאמור, אם אתם מעוניינים לשפר את הביצועים האורגניים של המותג שלכם, חשוב שתכירו אותם.

שינויים בהרגלי הצריכה של הגולשים

במשך שנים, נחשבו מנועי החיפוש לדרך האפקטיבית ביותר והממוקדת ביותר לאתר מידע הנוגע לרכישה של מוצרים או שירותים ברשת. כאשר גולש היה מעוניין לבצע מחקר מקדים, וגם כאשר היה מעוניין לאתר ספקים או נותני שירות רלוונטיים אשר יוכלו לספק לו את המוצר, הוא היה נפנה למנוע החיפוש, מקליד את ביטויי המפתח הרלוונטיים, ואז סורק את דפי תוצאות החיפוש, על מנת להתרשם מן התוצאות השונות.

אלא שהכניסה של עולם ה – AI לחיינו, שינתה את הרגלי הצריכה האלו, ולא רק באופן זניח. יותר ויותר גולשים מוצאים את עצמם מתשאלים בוטים באשר למידע רלוונטי שיתמוך בהחלטת הרכישה שלהם. בעלי העסקים והאתרים עצמם הטמיעו לא מעט טכנולוגיות בינה מלאכותית, שמסייעות להם לתת מענה, ולהעניק שירות לקוחות ראשונית ללקוחות, על מנת לשפר את התקשורת מול הלקוחות, ולהעניק מענה אנושי רק למי שבאמת זקוק למענה כזה.

שינוי שיטות העבודה האלו מאלצות בעלי אתרים לתכנן ולחשב מסלול מחדש בכל הקשור לבניית אסטרטגיית התוכן שלהם והמיקוד בביטוי מפתח לקידום האתר.

חיפושים מקומיים הופכים להיות קריטיים יותר לעסקים

דווקא בעולם דיגיטלי כל כך, החשיבות של סניפים פיסיים עולה בצורה משמעותית. חלק ניכר מן העסקים עדיין מסתמכים על תנועת לקוחות בסניפים שלהם הממוקמים גיאוגרפית במיקומים שונים. אולם חשוב מאוד יהיה להבין, שגם תנועת לקוחות המגיעים באופן פיסי לסניף של מותג כלשהו, מתחילה לעיתים מחיפוש אונליין.

למשל, לקוחות המעוניינים לתקן תקר בגלגל או למצוא מסעדה טובה באיזור שבו הם מבקרים, יכולים להתחיל את המסע שלהם דווקא באמצעות חיפוש במנוע החיפוש. במקרה כזה, ישנה חשיבות גדולה לביצוע אופטימיזציה לעולם החיפוש המקומי, כדי להבליט את עמודי האתר בדפי תוצאות החיפוש הרלוונטיים.

אופטימיזציה כזו היא חשובה גם בשנת 2023: בניית קישורים לוקאליים, ביצוע אזכורים ברחבי הרשת, פתיחת כרטיס בשירות גוגל לעסק שלי, יישור קו לגבי נכונות הנתונים, פעילות למען בניה של פרופיל ביקורות עשיר ואיכותי, שילוב של תמונות להמחשה, הטמעת הוראות הגעה, כתיבת מאמרים ותוכן לוקאלי ועוד.

עליה בהיקף הרכישות המבוצעות אונליין

האירוע המשמעותי ביותר של השנים האחרונות מבחינת עולם המסחר המקוון, היה ללא ספק התפרצות נגיף הקורונה. בעידן טרום הקורונה אנשים אמנם ביצעו לא מעט רכישות אונליין, אך לצידם גם אנשים שבאופן מסורתי לא חשבו על האפשרות להזמין, לדוגמה, בגדים בצורה מקוונת, לבצע משלוחים הבייתה של מוצרים שונים, או להחליף חלק מן הפעילות שהיו מבצעים בסניפי דואר או בנק, בפעילות מקוונת.

התפרצות הנגיף האיצה, כאמור, את מגמת הדיגיטיזציה של עסקים מקומיים וגלובאליים כאחד, ויצרה מגמה כפולה: יותר ויותר לקוחות מצאו את הזירה הדיגיטלית כמתאימה, בטוחה ונוחה עבורם לביצוע רכישות מקוונות, ויותר ויותר עסקים הבינו ששם נמצא קהל היעד החדש והרלוונטי להם, ומיהרו להקים חנויות מקוונות, ואתרי מותג ברשת.

לצד האתגרים הרבים, העליה המשמעותית הזאת שבביצוע רכישות מקוונות יצרה לא מעט הזדמנויות. היקף הרכישות הגדול אפשר גם לעסקים קטנים יחסית לקבל נתח מן העוגה, ולהגדיל את המכירות שלהם באופן ישיר.

מחקר מקדים המבוצע טרום רכישה

גם בשנת 2023, יותר ויותר לקוחות פוטנציאליים מתחילים את מסע הרכישה שלהם בשלב מקוון שבו הם מנסים לאתר מידע, למצוא חלופות, להשוות בין הצעות ערך שונות, ואז לקבל את החלטת הרכישה שלהם.

מבחינת העסקים עצמם, יש כאן הזדמנות מצוינת ללוות את הלקוח עוד בשלבים הראשונים של המסע. מצד אחד, מדובר בלקוח קר, והסיכוי למכור לו הוא קטן יחסית. מצד שני, אם הלקוח הפוטנציאלי הזה ירגיש שהמותג מלווה אותו ומייצר עבורו ערך מוסף גדול, הוא ישמור לו אמונים ויבחר להתקשר דווקא מולו כאשר יהיה בשל לכך.

עסקים רבים הבינו את המגמה הזו, ובחרו לשלב כחלק מאסטרטגיית התוכן שלהם באתר המסחר, גם תכנים שיש בהם ערך מוסף גבוה, כמו השוואות בין מוצרים שונים ובין גרסאות שונות של אותו מוצר, שילוב של ביקורות גולשים, המלצות ודיס המלצות על מוצרים ועוד.

מנועי החיפוש הופכים לכלי גילוי של מידע חדש

עוד טרנד המאפיין את השנים האחרונות הוא ההפיכה של מנועי החיפוש עצמם לכלי דיסקברי. אם בעבר היה נהוג שגולש אשר מבצע חיפוש במנוע החיפוש מקבל רק קישורים אל אתרים המכילים את המידע המבוקש, הרי שכיום מנועי החיפוש מציגים באמצעות תוצאות עשירות מידע מקיף, רחב ומגוון, שעוזר לגולשים לא רק לאתר את המידע שביקשו לקבל, אלא גם לנווט אל מידע שלא ביקשו לקבל.

ביצוע אופטימיזציה של האתר לעולם גילוי המידע יכולה אמנם לצרוך לא מעט משאבים מבעלי עסקים, אך לסייע להם למתג את עצמם בעיני מנועי החיפוש כמקורות מידע שחשוב להסתמך עליהם.

חשיבות הולכת וגדלה לניסיון המעשי של נותן השירות

מגמה נוספת שחשוב להזכיר בכל הקשור לקידום אתרים המציעים מוצרים או שירותים למכירה, היא החשיבות ההולכת וגדלה שמייחסים מנועי החיפוש לניסיון המעשי של נותן השירות בנישה בה הוא פועל. חלק מן החיפושים של הגולשים מתמקדים בחוויות אישיות שהם מעוניינים במידע עבורן ולא רק במידע יבש ואובייקטיבי. למשל, אם לקוחות מחפשים מידע אודות מסעדות מומלצות ביעד תיירות נתון, הגיוני יותר יהיה לקבל מידע ממי שבאמת ביקר במסעדות האלו, התנסה במאכלים השונים, חווה בפועל את השירות והזמינות של המלצרים, הוגש לו חשבון בסוף הארוחה וכו׳. 

חשיבות הולכת וגדלה של החיפושים הקוליים

כאשר הנייד נמצא איתנו בכיס לכל מקום שאנחנו הולכים, ומלווה אותנו גם בנהיגה, לא פלא שיותר ויותר גולשים בוחרים לבצע חיפוש קולי על מנת לנסות ולאתר את המידע הדרוש להם. מבינת בעלי האתרים עצמם, המסקנה היא פשוטה: גם חיפושים קוליים, אשר מתאפיינים בשפה דבורה, ובדרך כלל ארוכים מחיפושים רגילים, הם חלק מהתנהגות קהל היעד שיש לתת לה מענה הולם. בעולם שבו חלק ניכר מן העסקים המתחרים לא ביצעו אופטימיזציה שכזו, מדובר בהחלט בהזדמנות.  

המלצות חשובות בעולם של קידום אתרי מסחר

אחרי שהיכרנו כמה מן הטרנדים המרכזיים בעולם של קידום אתרים המציעים מוצרים או שירותים למכירה, נשאלת השאלה: כיצד נוכל לוודא כי המשאבים שאנחנו משקיעים בקידום האתר מתאימים למגמות והטרנדים האלו?

כדי להבטיח שאתם מבצעים את הפעולות הנכונות לצורך קידום האתר בדפי תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש המובילים, חשוב יהיה שתוודאו כי אתם פועלים, לכל הפחות בעולמות התוכן האלו: 

בצעו התאמה של האתר למובייל

אתרי מסחר המציעים למכירה מוצרים שונים במהותם מאתרים המציגים מידע בלבד. הפונקציונליות באתרי מסחר מצריכה את הגולשים המבקרים להזדהות, לבחור במוצרים, להוסיף אותם אל סל הקניות הוירטואלי, לבחור באמצעי תשלום, להקליד את פרטי אמצעי התשלום, להזין כתובת לשליחת החשבונית ולהשלים את הרכישה. 

כאשר מדובר בביצוע הפעולות האלו באמצעות מכשירי מובייל, חשוב יהיה מאוד לתכנן את מסע הלקוח היטב, כך שיאפשר ביצוע חלק, פשוט ונוח ככל האפשר. 

התאמה של האתר למובייל אין פירושה רק הצגה של המידע בעמודים המותאמים למכשירים ניידים שונים. התאמה למובייל פירושה גם הבנת מסע הלקוח, ותכנון ממשק המשתמש כך שיהלום את הצרכים שלו. למשל, אם ברור שהלקוח מבצע סינונים שונים על מנת להציג רק את המוצרים הרלוונטיים לצרכים שלו, גם הגלישה ממכשירי מובייל צריכה לאפשר לגולש לבצע את הסינונים האלו. 

הקפדה על חווית משתמש טובה במיוחד יכולה לשפר לאין ערוך את המכירות. הסיבה לכך היא לא רק גולשים אשר מבצעים את הרכישות באמצעות מכשירי מובייל, אלא גם אלו המבצעים את הרכישות במחשב נייד, אך את המחקר המקדים שלהם מבצעים באמצעות מכשירים ניידים שונים.

שפרו את מהירות הטעינה של עמודי האתר

בעולם של היום, אין שום זכות קיום לאתרים שמציגים משך טעינה ארוך מאוד למשתמשים הבאים לבקר באתר. רף הציפיה של גולשים באשר למהירות הטעינה של עמודי האתר הולך והופך גבוה עם השנים: גולשים מצפים לזמני טעינה קצרים של עמודי האתר, ובשנים האחרונות, אפילו מנועי החיפוש מחשיבים את משך הטעינה כפקטור לצורך שקלול הדירוג של עמודי האתר בדפי תוצאות החיפוש.

מקדו את המשאבים שלכם בקידום מילות מפתח בעלות זנב ארוך

גולשים כיום הופכים יותר ויותר מודעים ליכולות המתקדמות של מנועי החיפוש. לעיתים, כדי לאתר מידע מדויק, נוח הרבה יותר לעשות שימוש בשאילתה ארוכה ומדוייקת.

למרות שהיקף החיפושים של כל שאילתא כזו הוא נמוך יחסית, מדובר בשאילתות שבהן כוונת החיפוש של הגולשים היא המובנת ביותר. ככל שהגולש עושה שימוש ביותר מילים בשאילתת החיפוש שלו, קל הרבה יותר להבין מה הוא מחפש, ומה יכול לתת מענה איכותי לחיפוש שלו. 

אחת ההמלצות בהקשר הזה למקדמי אתרים היא לבצע אופטימיזציה לתוכן באתר, כך שיתאים לשאילתות בעלות זנב ארוך, שהן לרוב ממוקדות יותר וממירות יותר משאילתות כלליות.

שפרו את חווית המשתמש באתר

כאשר מבצעים מיפוי של סביבת התחרות, מגלים לרוב שבדומה לאתר שלנו, קיימים אתרים נוספים המציעים את אותם שירותים ומוכרים את אותם מוצרים. לעיתים, ההבדל האמיתי בין האתרים השונים - הוא חווית המשתמש שהם מציעים.

כדי לשפר את חווית המשתמש באתר, ולהפוך אותו לבחירה הראשונה של הלקוח בסביבת תחרות מורכבת, דאגו לכך שהניווט באתר יהיה קל, פשוט ונוח. הקפידו על עיצוב איכותי של האתר ועל ניגודיות שתאפשר לכם להבליט את הקריאות לפעולה. שלבו באתר קופי ומיקרו קופי מוצלח, שיגרום לגולשים לחבב אתכם, ויעזור להם להבין מה השלב הבא במסע הלקוח שלהם. שלבו קישורים פנימיים אל עמודי תוכן רלוונטיים בכל אחד מן השלבים במסע הלקוח באתר. 

הקפידו, כמובן, שהפונקציונליות באתר, תישמר גם בעת הגלישה ממכשירי מובייל, וודאו שהפונטים באתר הם קריאים, יפים ונתמכים. בנוסף, דאגו להנגשת האתר לבעלי מוגבלויות שונות, ואפשרו לגולשים להגיע אל תכנים שונים באתר גם באמצעות חיפוש קולי.

בצעו מעקב שוטף אחר מדדי האתר

כי לוודא שהפעולות שאתם מבצעים אכן תורמות לקידום האתר ומצליחות לייצר תנועה רלוונטית של גולשים מערוץ החיפוש, הקפידו למדוד ולנטר מדדים חשובים המתייחסים לגולשים באתר: עקבו אחר היקף המכירות וכמות הרכישות שמקורן בתנועה אורגנית לאתר, עקוב אחר שיעורי ההמרה של גולשים באתר, אחר היקף התנועה האורגנית המגיעה לאתר, אחר כמות ביטוי המפתח המדורגים באתר ועוד.

חשוב יהיה להדגיש: מדידה נכונה היא מדידה שמתאימה למטרות בית העסק שלכם. ייתכן, למשל, שהתנועה האורגנית לאתר תקטן, אך מאחר שהיא תתמקד בגולשים בשלים יותר לביצוע התקשרות, המכירות בפועל יעלו. האם הדבר משרת נכון יותר את בית העסק שלכם? אתם אלו שתצטרכו לקבוע, כמובן.

לסיכום

קידום אתרי מסחר המציעים מכירה של מוצרים או שירותים הוא משימה לא פשוטה, אשר מצריכה תשומת לב לפרטים והבנה של הטרנדים המרכזיים בעולם החיפוש. אם אתם מתכוונים לקדם אתר מסחר שכזה, חשוב שתכירו מגמות שונות המאפיינות את ההתנהגות הצרכנית החדשה, כמו שינויים באופן שבו מתקשרים הגולשים עם אתרים ונותני שירותים, העליה בחשיבות של החיפושים הלוקאליים, העליה בהיקפי הרכישות המבוצעות אונליין מאז התפרצות הקורונה, המחקר המקדים שמבצעים גולשים טרם הרכישה, ההפיכה של מנועי החיפוש מכלים מגיבים לכלי דיסקברי, החשיבות ההולכת וגדלה של הניסיון המעשי של נותן השירות, וההתרחבות של מגמת השימוש בחיפושים קוליים. 

על מנת לתת מענה איכותי למגות האלו, חשוב יהיה לבצע אופטימיזציה של האתר לשימוש במכשירי מובייל, לשפר את מהירות הטעינה של עמודי האתר השונים, למקד את משאבי הקידום בביטוי זנב ארוך המעידים על רצון של הגולש לבצע התקשרות מול העסק ולרכוש ממנו, לשפר את חווית המשתמש במסע הלקוח באתר, ולעקוב באופן הדוק ובתדירות שוטפת אחר הביצועים של תהליך קידום האתר.

תשתף את המאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email

עדיין אין לכם קולבוקס?

אז תפסיקו לנחש ותתחילו למדוד!
אתם מרחק שיחת טלפון מלהבין איזה ערוץ שיווק מייצר לכם כסף ואיזה ערוץ מבזבז כסף וזמן.

סגירת תפריט
// //