קידום אתרים מוגבל תקציב – 5 צעדים מעשיים

צריך להודות על האמת: סביבת התחרות בעולם של קידום אתרים הולכת ונעשית מאתגרת משנה לשנה. ככל שיותר מתחרים משקיעים משאבים בקידום המותג שלהם בדפי תוצאות החיפוש, וככל שתקציבי העתק של המותגים הגדולים מתעצמים אף הם – הסיכוי של מותגים צעירים יחסית לבלוט בסביבת התחרות הזאת נמוכים עד מאוד.

ויחד עם זאת, לא הכל אבוד. כאשר מנתחים היטב את פעילות המתחרים, מזהים את הנקודות שבהן ניתן יהיה לייצר ערך מוסף על פני המתחרים, ומשקיעים בצורה חכמה את המשאבים של העסק, בהחלט ניתן לייצר ערך מוסף רב בתהליך של קידום אתרים.

אז אם יש לכם תקציב מוגבל, ומתחרים נחושים בתחום של קידום אתרים – המאמר הזה הוא בשבילכם. אז מהם חמשת הצעדים שיעזרו לכם להתקדם במעלה תוצאות החיפוש עבור ביטויי החיפוש שחשובים לכם? המשיכו לקרוא.

צעד מספר 1: הבינו היטב מיהו קהל היעד שלכם

בעולם תחרותי שבו מדורגים דפי אינטרנט רבים על מליונים  רבים של מונחי חיפוש, קל מאוד ללכת לאיבוד. ויחד עם זאת, חשוב מאוד להבין שכדי להצליח בפרויקט קידום אתרים, חשוב יהיה מאוד להבין מהם אותם חיפושים של גולשים שהם אכן רלוונטיים למותג שאתם מקדמים

כדי להבין טוב יותר אילו מונחי חיפוש הם רלוונטיים עבורכם, במה כדאי יהיה להשקיע את המשאבים של תהליך קידום האתר, וליצור תוכנית פעולה מותאמת מגובה במשאבים המתאימים, חשוב שתהיו מסוגלים להעריך שלושה פרמטרים מרכזיים:

  • הבנת החלק היחסי של המתחרים בעוגת התחרות
  • זיהוי הזדמנויות להתרחבות בתוך הנישה שבה אתם פועליםֿ
  • לעצב את כוונת החיפוש של גולשים אשר מנסים לאתר מוצרים או שירותים שאתם יודעים לספק.

אם אתם עסק בהתהוות או סטראטאפ שעושה את צעדיו הראשונים, סביר יהיה להניח שלא תוכלו לעשות שימוש במידע המתבסס על התקשורת שלכם עם קהל הלקוחות שלכם. במקרים כאלו, עיקר הנחות היסוד שתוכלו לבסס, תשענה על מונחי חיפוש.

צעד מספר 2: איספו נתונים אודות מונחי חיפוש

השימוש בדאטה כמרכיב חיוני לקבלת החלטות הוא הבסיס לכל עבודת הקידום. אי אפשר להצליח בפרויקט קידום לאורך זמן ובמונחים משמעותיים, אם לא מבצעים מחקר מעמיק של התנועה האורגנית הפוטנציאלית שידע האתר לייצר. כאשר אתם משקיעים את המשאבים שלכם באיתור הדאטה הפוטנציאלי לתהליך הקידום, התחשבו בארבע הקטגוריות העיקריות:
  • בצעו הערכה של כמות החיפושים האפשרית עבור מונחי חיפוש אשר רלוונטיים לשירותים או המוצרים שאתם מציעים.
  • מפו את מילות המפתח בהן עושים שימוש הגולשים כאשר הם מנסים לאתר שירותים או מוצרים, שאתם במקרה יודעים להציע.
  • העריכו את התנועה בפועל שיכולה להתקבל מן החיפושים הרלוונטיים.
  • העריכו את שיעורי ההקלקה הצפויים בנישה שבה אתם פועלים, על פי כוונת החיפוש של הגולשים, ואת ההשפעה של שיעורי ההקלקה האלו על היכולת שלכם בפועל לייצר תנועה אורגנית של גולשים לאתר.
לכלים חיצוניים שמספקים נתונים אודות מונחי חיפוש, היקפי החיפוש ומדדים שונים נוספים ישנן, כמובן, מגבלות, אך השימוש בכלים האלו בהחלט יכול לאפשר לכם לקבל החלטות הרבה יותר מבוססות בתהליך קידום האתר. ככל שתעשו שימוש ביותר כלים שיספקו לכם נתונים אודות החיפושים והתנועה הפוטנציאלית, כך ההחלטות שלכם תהיינה טובות יותר ומבוססות יותר. כאשר אתם ניגשים לאיסוף של דאטה, חלק לא פחות חשוב ממיפוי כלל הנתונים הוא הטיוב שלהם. לכן, כל מחקר כזה, ראוי שיכיל לכל הפחות את השלבים הבאים:
  • קיבוץ מילות המפתח לקבוצות וקטגוריות שיש להן נושא מרכזי משותף
  • הסרת מילות מפתח שבהן יש שגיאות או שהן מיושנות, לא עדכניות ולא רלוונטיות
  • הסרה של מילות מפתח שאין להן פוטנציאל לתנועה אורגנית ממשית ואיכותית
  • הסרה של כפילויות שנוצרו במהלך הכנת הרשימות הללו
בסוף התהליך הזה אמורה להישאר בידיכם רשימת מילות מפתח, שלכל אחת מהן היקפי חיפוש ותנועה משוערת של גולשים. כך תוכלו למקד את המשאבים שלכם בתהליך הזה של קידום אתרים ביצירת תנועת הגולשים שחשובה לכם ושמשרתת את מטרות העסק שלכם.

צעד מספר 3: בנו אסטרטגיית תוכן שתשרת את מטרות העסק שלכם

מרגע שזיהיתם את פוטנציאל ההתרחבות של הנוכחות הדיגיטלית שלכם, כל שנשאר לכם הוא לסגור את הפערים הקיימים, וכעסק מתחיל, הפערים האלו רובם ככולם יאופיינו בעולם התוכן. תוכן הוא, בסופו של יום, הסיבה שבגללה הגולשים מבצעים את החיפוש במנוע החיפוש. כאשר אתם מייצרים תוכן איכותי, עדכני ורלוונטי באתר, ומבצעים עבורו אופטימיזציה למנועי החיפוש השונים, אתם מאפשרים לאותם מנועי חיפוש לייעד לגולשים העושים בהם שימוש, את התוכן שלכם כחלק מן המענה לשאילתה שביצעו.

מה חשוב לקחת בחשבון כאשר עוסקים ביצירת אסטרטגיית תוכן? הנה כמה דגשים שכדאי יהיה למקד בהם את תשומת הלב:

  • צרו ערך מוסף אמיתי שאף מותג אחר בדפי תוצאות החיפוש לא מייצר. אם זה אומר שילוב של ניסיון ממשי בהתנסות במוצר או שירות מסוים, סרטון וידאו איכותי במקום בו קיימים רק תכנים טקסטואליים, עדכוני חדשות בנישה בעולם שהוא יחסית סטטי ולא מעודכן, שילוב חוות דעת של גולשים על מוצרים שונים וסקירות עומק שמכסות את עולם התוכן שלכם מכל זוית אפשרית – כל אלו יכולים אכן לייצר עבור הגולשים שלכם ערך מוסף אמיתי.
  • עשו שימוש במדיה עשירה – כלומר, צרו לא רק תוכן טקסטואלי, אלא גם תמונות, אינפוגרפיקה, סרטונים, חידונים וסקירות. עבור חיפושים מסוימים של גולשים, מנועי החיפוש מייעדים באופן אוטומטי מדיה עשירה, משום שהם סבורים כי היא נותנת את המענה האיכותי ביותר לכוונת החיפוש של הגולשים. מעבר לכך, לסרטונים ותמונות יש השפעה חיובית יותר על הגולשים שכבר נמצאים באתר, משום שהם מאריכים את משך השהיה שלהם באתר, מקטינים את שיעור הנטישה שלהם, מגדילים את הסבירות שהם ישאירו פרטים או יהפכו לעוקבים אחר המותג ועוד. בנוסף, חשוב לזכור כי לצלם סרטון איכותי, ועל אחת כמה וכמה לנהל ערוץ סרטונים באופן שוטף, היא משימה יקרה למדי, מה שיכול לסייע לכם בתור מותג למצב את עצמכם כאוטוריטה בתחום, וכגורם בר סמכות.
  • השיבו לשאלות הגולשים שמיפיתם באופן ישיר, בלי ללכת מסביב, בלי מריחות ובלי להחזיק אותם שלא לצורך באתר. סימכו על כך שאם הגולש יחליט שהוא מעוניין לקבל מכם מידע נוסף, הוא יבחר להישאר באתר. אל תגרמו לגולש לאבד את הסבלנות שלו לאחר ביקור באתר שלכם, ולאותת למנועי החיפוש השונים שהוא לא שבע רצון מאיכות המענה באתר.
  • התאימו את המענה באתר לכוונת החיפוש של המשתמש. בשלב מחקר מילות המפתח ומיפוי קהל היעד, הייתם צריכים לנסות ולהבין אילו מן גולשים מגיעים אליכם לאתר, מה הם מחפשים ולמה הם עושים זאת. מרגע שתבינו היטב את כוונת החיפוש של הגולש, תוכלו להתאים את אסטרטגיית התוכן שלכם, כך שתתאים לאותה כוונת חיפוש. אם, למשל, הגולש זקוק למאמר אינפורמטיבי, ארוך וגדוש בפרטים, על מנת לקבל החלטה, זה בדיוק סוג התוכן שאתם צריכים להכיל באתר. מנגד, אם הגולש רק מעוניין להתעדכן מלמעלה על חדשות בתחום המדובר, אבל לא מעוניין להיכנס לעומק הדברים, דווקא ריבוי תוכן אקטואלי אך לא מעמיק תהיה אסטרטגיית תוכן מתאימה יותר.
  • אל תייצרו חווית משתמש נוראית באמצעות שילוב פרסומות וחלונות קופצים בתדירות גבוהה מידי. הרצון להתפרנס הוא, כמובן, מקובל ולגיטימי, אולם פגיעה ממשית בחווית הגלישה של המשתמש תוביל, בסופו של יום, לנטישת גולשים מן האתר, ולפגיעה בדירוגים האורגניים של עמודי האתר, עבור ביטויי חיפוש רלוונטיים.
  • עשו שימוש בשפה פשוטה וקלה להבנה. אל תכתבו בשפה גבוהה מידי, שתקשה על הגולשים שמגיעים אליכם לאתר. כיתבו בגובה העיניים, בצורה שתייצר חוויה טובה של הגולשים שביקרו אצלכם באתר.

נוסף על הדגשים האלו, יש דבר נוסף שחשוב להבין לגבי אסטרטגיית תוכן. בניית סמכות בנישה בה אתם פועלים אורכת זמן, ולכן מלבד יוצרי תוכן מעולים, רשימת תכנים מאושרת, תקציב ותשומת לב, תאלצו להצטייד גם בלא מעט סבלנות כחלק מכל פרויקט של קידום אתרים.

צעד מספר 4: בנו מותג, לא אתר

ודאי יסכים כל מי שמבין מעט בהקמה של אתרי אינטרנט, כי כל אחד עם תקציב מינימלי יכול היום להקים אתר אינטרנט בקלות. מה שקשה הרבה יותר הוא לבנות מותג, לאורך זמן, לצבור את האמון של הגולשים המגיעים אליו, לגרום להם לאהוב את המותג הזה, לשתף את התכנים שלו, ולהפוך להיות מעורבים בקהילה שנבנית סביבו.

זה הזמן להבין שמנועי החיפוש לא מחפשים לדרג אתרי אינטרנט, אלא לדרג מותגים. כדי להשתכנע שאתר אינטרנט נתון אכן מייצג מותג בעל שם, מוניטין, כזה שאהוב על קהל היעד שלו, כזה שקהל היעד מחפש לחזור אליו, נדרשת עבודה רבה גם מחוץ לאתר עצמו. 

פעילות ברשתות החברתיות, םרסום תכנים, הובלת קהילה, שיתופים, חידונים ופרסים, ניהול מדיה, פרסום כתבות יחצ, קבלת איזכורים וקישורים מאתרים סמכותיים ורלוונטיים בתחום – כל אלו פעולות שיש בהן הרבה מאוד תועלת לבניית המוניטין של המותג. בהקשר הזה, חשוב יהיה להתייחס גם לפעילות של גולשים בעולם הביקורות, ההמלצות והשארת התלונות בפורומים השונים, וכן לפעילות התגובתית של המותג עצמו בטיפול במוניטין שלו ברחבי הרשת כולה.

צעד ספר 5: בניית סמכות באמצעות הפניות של מותגים אחרים

אין זה סוד שבניית קישורים איכותית מאתרים בנישה שבה פועל האתר היא חלק אינטגרלי מכל פרויקט של קידום אתרים בגוגל. אלא שיש הבדל גדול בין בניה של קישורים סתמיים, שאינם מועילים לקידום האתר, ובין בניה של מוניטין באמצעות אזכורים וקישורים מאתרי קולגות, לקוחות עסקיים, ספקים, עסקים משלימים בנישה, ופעילות של גולשים בפורומים שונים ובקהילות שונות.

אם המותג שלכם מקבל התייחסות וקישורים בהתאם מהרבה מאוד מותגים אחרים משלימים הפועלים בנישה שלכם, מדובר ללא ספק בסממן שיכול לאותת למנועי החיפוש שמדובר במותג מקובל, אהוב ובר סמכות באותה נישה. 

מנועי החיפוש אמנם אינם מפרטים את דרך הפעולה שלהם להערכת איכות הקישורים הנכנסים לאתר המותג, או השימוש באזכורים שונים ברשת כדי להעריך את איכות המוניטין של המותג, אולם אלו ללא ספק, על סמך ניסיון של השנים האחרונות במגוון רחב מאוד של תחומי עניין, מוטיבים מרכזיים בפעולה של מנועי החיפוש השונים.

לסיכום

התמודדות עם מותגי על בנישות המכילות חיפושים רבים ותנועה ערה של גולשים איננה בלתי אפשרית. מותגים שנעזרים במחקר מעמיק, הבנה של קהל היעד, שימוש מושכל בנתונים,  בניה של אסטרטגיית תוכן מותאמת, גידול הדרגתי של האתר כמותג, ובניית סמכות בנישה שבה הם פועלים, בהחלט יכולי לממש את פוטנציאל ההתרחבות שלהם בדפי תוצאות החיפוש, עבור שאילתות רלוונטיות, וכל זאת בתקציב מוגבל ומפוקח.

כדי להצליח בתהליך קידום כזה בתקציב מצומצם מול מותגים גדולים מאוד, חובה על המותג להבין היטב את קהל היעד הרלוונטי אליו, להצליח לסנן רעשים ולמקד את פעילות הקידום באיזורים שיכולים לייצר ערך מוסף גבוה למותג, לבנות אסטרטיית תוכן שמשרתת את הגולשים הפוטנציאליים, לבנות סמכות באופן מדורג, ולהיות פעיל באפיקים נוספים כדי לשמר על המוניטין של המותג. 

אז קשה אולי כן, אבל קידום אתרים בתחומים תחרותיים מול שחקנים ותיקים הוא בלתי אפשרי? לא בבית ספרנו.

תשתף את המאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email

עדיין אין לכם קולבוקס?

אז תפסיקו לנחש ותתחילו למדוד!
אתם מרחק שיחת טלפון מלהבין איזה ערוץ שיווק מייצר לכם כסף ואיזה ערוץ מבזבז כסף וזמן.

סגירת תפריט
// //