איך תניבו יותר שיחות מ ה-Facebook Ads ולמה זה חשוב ממש עכשיו!

עם כל הכבוד לאינסטגרם, ויש כבוד לאינסטגרם, פייסבוק היא עדיין רשת המדיה החברתית הגדולה בעולם.
מה שעושה אותה למובילה בתחום השיווק והמועדפת מכל שאר אפיקי הפרסום ע"י אנשי הקמפיינים.
מיליוני עסקים נעזרים בפייסבוק בכדי לספר את סיפור העסק שלהם, סיפור המוצר, להגדיל תנועה לאתר האינטרנט, וכמובן לשפר ולהגדיל מכירות.
שיחות הטלפון הנובעות מהפייסבוק הופכות לחלק בלתי נפרד ואף אבן יסוד בהכנסות העסק.

לפי התחזית האחרונה מטעם BIA/Kelsey, פרסומים ברשתות החברתיות
צפויים להניב עד 23 מיליארד שיחות וכ72 מיליארד דולר בrevenue ב2020.
עם כמות כזו של שיחות המגיעות מהרשתות החברתיות, חלה מחויבות על אנשי השיווק והדיגיטל
לעשות אופטימיזציה לכל מודעות הFacebook Ads של העסק ולכוון נכון את ההנעה לפועלת ההתקשרות דרכן.

הנה 4 דרכים כיצד לעשות להניב יותר שיחות טלפון ומכירות דרך השיווק בפייסובק.

1. נסיקת השיחות מאפליקציית הFacbook במובייל

הדבר הראשון וכנראה גם הכי חשוב בהגדלת השיחות המגיעות מהפייסבוק הוא חווית המשתמש
במובייל. כמעט 93 אחוזים מהמשתמשים היום יומיים של הFacebook נכנסים לפלטפורמה דרך הנייד שלהם.
מדובר באזור ה – 1.15 מיליארד יוזרים. בעוד שפרסום במובייל מייצג כ84 אחוז מהכנסות הפרסום של Facebook (נכון ל2016) והמספר הזה רק גדל עם השנים.
לכן עבור אנשי הדיגיטל והקמפיינים, כאשר מתעסקים בFacebook ורצים להניב יותר שיחות ומכירות – הכרחי עבורם לחשוב – Mobile First.
בכדי ליצור עוד שיחות המגיעות מהפלטפורה, על אנשי השיווק לטרגט את מכשירי הסמארטפון
עם אופטימיזציה למודעות עבור מובייל (mobile-optimized ads)
וכמובן את דפי הנחיתה אליהם המודעה תשלח את הגולש עם כפתור הנעה לפעולה (call-to-action) ברור ומושך.

2. כפתור call-to-action) CTA) ברור מניב יותר המרות

מודעות בפלטפורמת Facebook מופיעות בצורה ישירה בFeed של היוזר או לצידו אם הוא גולש במחשב. ישנם שני סוגים לCTA בFacebook, היוזר יכול ללחוץ על הכפתור בתוך המודעה שלכם וישר להתקשר או ללחוץ על הכפתור ולהיות מועבר לדף נחיתה/אתר.
כפתור ההנעה לפעולה של Facebook המאפשר ליצור שיחה ישירות מהמודעה, מנגיש את יצירת הקשר והופך את הפעולה למיידית ובכך עונה על חוסר סבלנותו הידועה של המשתמש המדורני.
כחלק משירות הClick To Call Ads, מאפשרת Facebook להוסיף כפתור 'התקשר עכשיו' בתוך המודעה. פיצ'ר זה הוא האופציה הקלה והאפקטיבית ביותר כשזה מגיע לקידום שיחות הטלפון הנובעות מהFacebook ads. יתרה מכך, הקופירייטינג ועיצוב המודעה וההנעה לפעולה גם הם אלמנטים בלתי נפרדים בהגדלת אחוזי ההמרה דרך מודעות הפרסום בFacebook Ads.
כאשר נשתמש בכפתור הנעה לפעולה או בכפתור 'התקשר עכשיו', נרצה גם להשתמש בשירותי המיקום כך שנוכל לטרגט לקוחות שבסביבתינו, להציג מודעות שונות ותכנים שונים לפי מיקום המשתמשים באפליקציה. רלוונטי בעיקר לבעלי חנויות אשר רוצים ליידע את המשתמש שהוא נמצא בקרבת החנות.
אם נעשה רגע הפרדה בין הCall-to-action לבין הClick-to-call, נבין כי ההנעה של המשתמש לתוך הדף נחיתה שלנו, בגלישה במובייל היא חשובה לא פחות. מעל 90 אחוז מהגלושים באפליקציה נוהגים להכנס לדף נחיתה דרך המודעה ורק אז לבצע רכישה או שיחת טלפון לכן חשוב לוודא שדף הנחיתה והאתר עברו אופטימיזציה והתאמה ברמה הסופית לגלישה במובייל.
אחרי שווידאנו שהאתר שלנו הוא 'Mobile Friendly' נשים גדש על כפתור 'התקשר עכשיו', נוודא שהוא ממורכז, ברור, קריא ואינטואטיבי לשימוש. נשתמש במספר טלפון לחיץ או משפט כמו "התקשרו עוד היום" כך שיהיה ברור מה הכוונה. כאן זה הזמן לציין שA/B Testing על סגנון הכפתור, צבעו ומיקומו באתר יחד עם הקופי, יהיה יעיל ושווה את זמנכם על מנת להבין מה מניב יותר תוצאות.

3. לטרגט את קהל היעד שלכם

Facebook מציעה פיצ’רים מאוד יעילים לטרגוט קהל היעד בעזרתם נוכל לשפר את האינטראציה שלנו
בצורה משמעותית עם לידים איכותיים ורלוונטים לתחום אשר מוכנים להרים את הטלפון ולחייג.

ארבעה מהפיצ’ירים המובלים

1.מיקום (Location)
מאפשר לנו לטרגט את קהל היעד לפי מדינה, עיר, מיקוד ואף לפי המרחק מהעסק שלכם.
נשתמש בקידומית איזורית למספר הטלפון על מנת לצייר ללקוח תמונה ברורה יותר של זמינות קרבה ומידת רלוונטיות עבורו.
2.התנהגות (Behaviors)
טרגטו את קהל היעד לפי סוג המכשיר בו הם משתמשים, בין אם זה סמארטפון או טאבלט.
לדוגמה, נרצה לפרסם מוצרי אפל למשתמשים באייפון או מגני מסך לטאבט במידה וגולשים בטאבלט.
3. קהלים דומים (Lookalike audiences)
אם אתם כבר יודעים איך נראת המפה הדמוגרפית של הלקוחות שלכם, תיצרו קהלים דומים ותפרסמו אך ורק לאנשים העונים על התכונות של הלקוחות שכבר קיימים אצלכם.
נשים, גברים, ילדים, בעלי עסקים, גילאים, טיילנים, ספורטאים וכל מה שמאפיין את קהל הלקוחות הנוכחי שלכם לפי Facebook.
4. קהל יעד מובנה (Custom audiences)
פיצ'ר זה מאפשר לנו להשתמש ברשימת אנשי קשר או נתונים מהCRM או כל מאגר לקוחות פוטנציאלים ו/או קימיים שבראשותינו ולפרסם באופן ספציפי רק עוברם בידעה שהם כבר יענו לטלפון מאחר והם כבר רכשו את השירות או המוצר. הדבר מאפשר לנו לבצע אפסיילים (up sales) ובכך להגדיל את ההכנסות משיחות הטלפון ולחסוך בהוצאות מיותרות על לקוחות חדשים.

4. ממשוק מערכת למעקב אחר שיחות עם הFacebook למקסם את איכות הROI

ברגע שהתחלנו לפרסם מודעות מכוונות שיחה, נרצה לדעת האם הדבר אכן מניב תוצאות.
אם לא נוכל למדוד את איכות הקמפיין לפי הKPI שקבענו, לא נוכל לדעת אם הוא מצליח וככה נגיע למצב שסתם זרקנו כסף על Facebook בלי למדוד ולכוון הצלחה.
כאן נכנס שירות ה Call Tracking לתמונה.
נשתמש במספרים מדידים בכלל מודעות הFacebook שלנו וכמו כן גם בדפי הנחיתה ושאר מקורות הפרסום באינטרנט על מנת שנוכל לדעת מה מקור השיחה והאם נגמרה במכירה או לא. חיבור זה הוא אולי בין החשובים ביותר ובלעדיו כל שאר הכללים מאבדים ממשמעותם.
נרצה למצוא מערכת שתדע גם לשלוח המרה חזרה לFacebook ככה נוכל לראות את הROI המדויק בתוך Facebook ולא נצטרך לנחש או לעבוד בצורה ידנית בכדי לעקוב אחר המכירות שנבעו משיחות הקמפיינים בFacebook.  

תשתף את המאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email

עדיין אין לכם קולבוקס?

אז תפסיקו לנחש ותתחילו למדוד!
אתם מרחק שיחת טלפון מלהבין איזה ערוץ שיווק מייצר לכם כסף ואיזה ערוץ מבזבז כסף וזמן.

סגירת תפריט